part I: Singapore and Sydney's first days - Reisverslag uit Sydney, Australië van Guido Mallegrom - WaarBenJij.nu part I: Singapore and Sydney's first days - Reisverslag uit Sydney, Australië van Guido Mallegrom - WaarBenJij.nu

part I: Singapore and Sydney's first days

Door: Guido

Blijf op de hoogte en volg Guido

20 Januari 2017 | Australië, Sydney

Op dinsdag 17 januari 2017 was het eindelijk zover: het grote avontuur kon beginnen. Nadat de laatste weken veelal in het teken stonden van 'afscheid nemen', was nu het moment aangebroken voor een laatste groet en goodbye.
Gelukkig werd ik door Louis op Schiphol afgezet, want over het nieuws hoorden we dat het gehele treinnet rond Amsterdam plat lag. Daar had ik anders lekker mee in de aap gelogeerd geweest.

Als eerste mijn backpack ingecheckt en na het laatste afscheid de biezen gepakt naar de vertrekhal. Vanaf Amsterdam zou het 12,5 uur vliegen zijn tot Singapore en vanaf Singapore nog 7,5 uur naar Sydney. De maatschappij waarmee ik vloog was Singapore Airlines en dit is (naar wat ik mij heb laten vertellen) het neusje van de zalm. En niets bleek minder waar. Het toestel was het nieuwste van het nieuwste met allemaal moderne snufjes op elke passagiersstoel: een groot scherm waarop je de vlucht tot in de detail kon volgen (zoals temperatuur buiten, locatie, snelheid), meer dan 900 films kon kijken, muziek kon luisteren. Verder kon je je telefoon opladen, was er Wifi aan boord en meer van dat soort geintjes.
Ook het eten was geweldig. Een kleine greep uit het aanbod:
voor lunch:
-Salade van gemengde bonen met kleine garnalen.
-gebraden kip met mosterd-roomsaus met gegrilde groenten of
-gefrituurde vis in zoetzure saus met roergebakken Chinese groenten en gestoomde rijst of
-Gangsa Daging: op Indonesische wijze gekruid rundstoofvlees met groenten en kurkumarijst.
-als nagerecht: kersen-notentaart.
Dit alles opgediend door traditioneel geklede knappe Aziatische dametjes die de passagiers aardig in de watten legden:) Letterlijk: want als eerste kreeg iedereen een heet geurig handdoekje, waar je je handen bijna aan brande zo heet. Verder had je je je drinken nog niet op of ze stonden al weer voor je neus om je vooral niet op een droogje te laten zitten.
Halverwege de vlucht ging de zon onder, met Venus als blinkende 'avondster' aan de donkerwordende hemel. Een prachtig gezicht!

Goed, die hele vliegreis was dus al een belevenis op zich en ging allemaal erg voor de wind. Tegen de morgen (locale tijd: 5:50) kwamen we aan op Singapore. Hier had ik 14uur de tijd om de stad in te gaan en wat rond te neuzen. Als passagier van Singapore Airlines kreeg je hier 50% korting op je kaartje voor een zogeheten 'Hop-on-bus'. Dit waren bussen die langs alle highlights van de stad reden en waar je op elke stop op en af kon stappen (hop-on, hop-off). Voor 20 Singapoorse Dollars kon ik me de hele dag rondjes laten rijden en met elke bus was elk rondje weer anders:)
1 van de stops was bij de beroemde Botanische tuinen van Singapore. Hier was ook nog een klein stukje authentiek oerwoud te vinden. Terwijl je in de verte de motoren hoorde brullen, vroeg het informatiebordje de bezoeker of hij zich het gebrul van de tijgers hier kon voorstellen...Nou not really. Verder deed ik gedurende de dag oa Chinatown, Little India en de Arabische wijk aan. De ene wijk nog kleur- en geurrijker dan de ander. Een ware belevenis voor de zintuigen.
Na al deze indrukken was het hoog tijd om terug te gaan naar het vliegveld om de rit naar Sydney te vervolgen. Dit gedeelte heb ik voornamelijk met de luikjes dicht meegemaakt en toen deze weer opengingen was ik op Sydney. Hier werd ik opgehaald door Josephine, een familielid van mijn Nederlandse vriendin Katinka. Bij haar in huis zal ik de komende tijd vertoeven en de eerste indruk is in elk geval al super! Josephine heeft Nederlandse roots (is wel geboren en getogen in Australie), dus waar ik mijn Engels oefen gooit zij er af en toe een Nederlands zinnetje tegenaan:) Al met al is het begin van het grote avontuur een succes. Op naar meer!

Het weer is momenteel wel wat bewolkt, maar voor de locals een ware verademing omdat het erg warm is geweest de afgelopen weken. Nou dit was het weer!
We keep in touch:)

  • 21 Januari 2017 - 00:01

    Katinka:

    Wat een herkenbaar verhaal!! Als je alles al zo intens meemaakt , dan
    Beloofd het een ware trip te worden! Veel plezier verder!!

  • 21 Januari 2017 - 02:14

    Art :

    Nice buddy! Genietze!

  • 21 Januari 2017 - 10:45

    Eline:

    Wauw, klinkt fantastisch! Ben benieuwd naar de rest ;)

  • 21 Januari 2017 - 10:56

    Eef:

    vet leuk stukje gui! fijn om te horen dat je het nu al naar je zin hebt!:)

  • 21 Januari 2017 - 11:25

    Ralph:

    Leuk verhaal!

  • 21 Januari 2017 - 11:31

    Willy W:

    Goed om te "horen". Leuk om je zo te kunnen volgen!!

  • 21 Januari 2017 - 21:37

    Stefan Van Mourik:

    Klinkt goed maat! Leuk om zo te volgen. Geniet ervan!

  • 21 Januari 2017 - 21:46

    Paps:

    Leuk om te lezen Guido.

  • 22 Januari 2017 - 08:51

    Corinna:

    Leuk verslag en geniet ervan!

  • 22 Januari 2017 - 20:34

    Elise :

    Leuk om je verhaal te lezen en je de komende tijd op deze manier te kunnen volgen. Maak er een mooie ervaring van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Guido

Hoi, Welkom op mijn reispagina. Hier houd ik bij waar ik zit en kun je lezen wat er zoal beleefd wordt;) Groetjes en veel leesplezier, Guido

Actief sinds 30 Dec. 2016
Verslag gelezen: 612
Totaal aantal bezoekers 11645

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 20 Januari 2018

Australia adventure

30 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: